Corbino.reismee.nl

Forge, Teen dreamer house.

Gisteren om 09.00 uur opgehaald door een parner organisatie van Terre des Hommes om naar het Teen dream house in Lapu, Lapu te vertrekken, portretten maken van de opgevangen meisjes aldaar! De meisjes die daar opgevangen worden hebben te maken gehad met sexueel misbruik, drugsgebruik en uitbuiting. De jongste is 6 jaar oud. Na een hartelijke ontvangst krijg ik eerst een uitleg over het project en bespreken we welke meisjes ik mag portretteren. Omdat de meisjes niet herkenbaar in beeld mogen heb ik maskers gekocht, wat een feest dat ik deze hier in Cebu heb kunnen vinden! Het is spannend om na een aantal jaar weer met mijn technische camera te werken, geen idee hoe het uiteindelijke resultaat zal zijn, komen er pareltjes tevoorschijn? Geduld tot na 11 december heeft ook wel iets in deze snelle tijd. Een paar uur later een meer dan geslaagde shoot achter de rug, geweldig geassisteerd door " onze" Georg, Maarten en Cherryll, superteam! Georg is populair bij alle kindjes en de vingerpopjes vinden gretig aftrek! Helaas kan ik geen foto plaatsen van Georg met hen ivm privacy regels.

Kortom een zeer geslaagde dag. De medewerkers van Forge doen goed werk, betrokken, serieus en van de 27 opgevangen meisjes in de afgelopen 5 maanden zijn er 23 meisjes goed op weg naar een andere toekomst, jammer genoeg 4 drop outs maar wij zijn blij dit met eigen ogen te hebben gezien en het is goed te weten dat er werkelijk goeie dingen gebeuren en donaties op de juiste plekken terechtkomen!

Inmiddels op Cebu airport aangekomen, vetraging maar die tijd koemen we wel door, wifi en tijd om te bloggen! We vertrekken zo naar Boracay, het eiland van de witte stranden en resorts en dus ook de plek voor foute zaken, het weer is rommelig, veel regen en wind.

We hopen dat het bijtrekt want... maandag 1 december wordt Georg 21!! Mooi weer!

Tot spoedig weer!

Mieke

Lieve Alex, buiten dat het thema gruwelijk is, zal jij je hart weer kunnen ophalen bij het maken van een mooie serie, als fotograaf! Natuurlijk samen met een mooi team om je heen! Leg vast en laat het straks zichtbaar aan de wereld!!!! Dikke kus, ook voor Maarten en Georg,
Wolter en ik????