Corbino.reismee.nl

klein verslag over onze eerste week!

De reis is inmiddels goed begonnen, na de eerste paar dagen in Batam, waar het overigens heel bijzonder en minder heftig was dan ik had verwacht zijn we nu doorgereisd via Singapore en Manilla naar Cebu. Gisteravond laat na een rommelige vlucht aangekomen in ons ecologische hotel! Fijn! Nu op onze eigen patio even wat schrijven. Het contrast tussen Singapore en Batam is enorm, zoiets als El Paso met Ciudad Juarez zeg maar. Onwaarschijnlijk wat een mooie en schone stad maar volkomen gericht op rijkdom en de " mooie/ geslaagde" mens, nee geef mij dan maar Batam, het leeft, bruist en de vriendelijkheid was zeer aangenaam.Langs de soort van hoofdweg ontdekte ik op de 2e dag toch enige structuur in de wirwar van wijkjes en kraampjes en achtergelegen jungle: elke wijk heeft een naam en slagboom! waarachter een kleurrijke wirwar van huisjes zich aan je ontvouwt. Met een minioprit en een joekel van een hek, het eigendom weet zich beschermt...Het gros van de mensen is islamitisch maar erg ruimdenkend en los uit de pols, is het zo ook niet bedoeld, geloof je geloof met waardering voor ieder ander?!

Straks weer verder, we gaan op pad! Naar het TdH kantoor hier in Cebu om de campagne ui te gaan leggen en te kijken wat de mogelijkheden zijn!

Paalam na pô!